DİNLER
FELSEFESİ 12.ÜNİTE SORU-CEVAP ÇALIŞMASI….
1-Hristiyan
batı dünyasında din-bilim çatışması ençok hangi konu üzerinde yaşanmıştır?
C=kozmolojik meseleler üzerinde yaşanmıştır…
2-Bilim ve
bilimsellik dendiği zaman hangi konu dışarda tutulması mutlaka zorunludur?
C=Değerler ve değer dünyası.çünkü bilimsellik şahsileştirilemez,bütün duygu
dünyasından uzak kalması gerekir.
3-‘Bilimsel
dünya görüşü’ doğru bir söz müdür?
C=hayır değildir,çünkü ‘dünya görüşü’,şahsi ve
hissi olduğu için bilimsellik terimine ters düşer.
4-Din-bilim
arasındaki gerginliğin sebebini açıklar mısınız?
C=bu
gerginlik top-yekün bütün dinleregöre olamaz.zira,ayrı ayrı dinleri tek başına
dinleri ele almamız gerekir.örneğin Hristiyanlığın teslis inancında hz.isa’nın
Allah’ın oğlu olduğuna inanmak,Hristiyanlarca inanılması zorunlu bir şeydir.bu
görüş sadece Hristiyanlığı bağlar,islamiyyette bir din olmasına rağmen,bu
görüşü reddeder.bu yüzden dinleri din olmaları sebebiyle topyekün değilde,kendi
görüşlerine nazaran ayrı ayrı ele almamız gerekir. 5-Hz.İsa’nın Allah’ın oğlu
olduğu görüşüne Hristiyanlıkta ne denir?
C-Uluhuyyet
inancı denir.(Hz.İsa’nın ilahlaştırılması)
6-İnançları,hiç tetkik,tahlil etmeden,inanılması
zorunluymuş gibi doğrudan inanmaya ne ad verilir?
C-imancı
anlayış=Fideist görüş.
7-Pozitivizm
nedir?
C-bilginin ve bilimselliğin tek ve en doğru
bilgi kaynağı olduğunu savunan görüştür.
8-Pozitivist
görüşün ortaya çıkp gelişmesindeki ana sebep nedir?
C-Hristiyanlığın
bir mucize dini oluşudur.yani,hz.isa’nın doğumu,çarmıha gerilişi,tanrı katına
yükselmesi hep mucizelerle dolu,mistik bir tarzdır.ve bu durumların hepsi
Hristiyanlıkta inanılması zorunlu fideist bir yapıdır.işte bu imancı,mistik
yapıya karşı görüş olarak pozitivizm doğmuştur.
9-Bilimleri
kaç gurupta inceleye biliriz?
C-3 gurupta inceleyebiliriz. 1-madde
2-biyolojik bilimler 3-beşeri bilimler.
10-Beşeri
bilim adamlarından hangileri daha çok Allah inancına sahiptir?
C-Fizikçiler ve astronomi bilimciler..çünkü
onlar ALLAHIN koyduğu nizam ve intizamı daha iyi görüyorlar.
11-Evrimci
Darwin bile kitabının sonunda egnostist bir görüşten söz ederek,ALLAHIN
varlığını kabül etmiştir….egnostizm:bilinmezcilik.varlığı var mı yok mu şüpheli
olan..ancak varolduğu ağır basan.
12-Darwinin bu görüşleri ilk başta
meteryalistler tarafından sıkça kullanılsa da,daha sonraları aslında darwinin
söylediklerinin de ALLAHın varlığını kabüleder nitelikte olduğu anlaşılmış ve
ALLAH inancı olanlar,darwinin bu mantığından yola çıkarak bu görüşleri leh’te
kullanmaya başlamışlardır..
13-Gerginliğin
giderilmesinde din adamlarının ortaya koydukları tutum değişikliklerinin çok
önemli olanlarını şu şekilde, sıralayabiliriz: İlk olarak, din adamları, hücum
edilmeye müsait konuları ciddi olarak gözden geçirdiler. Kutsal metinleri ilmî
ve tarihî-açıdan derin tahlillere tabî tutarak onları yeniden yorumlamaya
çalıştılar. Bu çalışmalar, bazen ılımlı, bazen da oldukça aşırı olan birçok
görüşlerin ortaya atılmasına sebep oldu. Çarpıcı sonuçlardan biri de şuydu:
Hıristiyanlığın kutsal metinlerine insan eli karışmış olup onların tamamının
vahiy eseri olduğu söylenemez. (Müslümanların Kur’an'a dayanarak bu iddiayı ta
başından beri öne sür- düklerini burada hatırlatmak isteriz.) Dolayısıyla, o
metinlerde yer alan ve bilimin hücumuna hedef olan görüşlerin çoğu, İncillerin
kaleme alındığı dönemlerdeki ilmî olmayan düşünceleri yansıtmaktadır.
Hıristiyan kelâmı bazı, protestan ilâhiyatçılarınelindeöyle bir noktaya ulaştı
ki,müesseseleşmiş Hıristiyanlık görüşü, yerini"dünyevileşmiş
hıristiyanlık"a hatta müteal Allah fikrinin arka planda kaldığı bir din
anlayışına bıraktı.
14-Dünyanın
anlaşılırlığını "mûcize" veya "ezelî sır" olarak
vasıflandıran bilim adamı aşağıdakilerden hangisidir?
C-Einstein.
15-Hz.İsa’yı
ve özünde Hristiyanlığı sadece mucizeye dayanıp,akli çıkarımlarda bulunmadığı
için eleştiren bilim adamı kimdir?
C-Richard Robinson.
YUSUF
TABAN.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder