19 Mart 2015 Perşembe

DİNLER FELSEFESİ 12.ÜNİTE SORU-CEVAP ÇALIŞMASI….

DİNLER FELSEFESİ 12.ÜNİTE SORU-CEVAP ÇALIŞMASI….
1-Hristiyan batı dünyasında din-bilim çatışması ençok hangi konu üzerinde yaşanmıştır?
 C=kozmolojik meseleler üzerinde yaşanmıştır…
2-Bilim ve bilimsellik dendiği zaman hangi konu dışarda tutulması mutlaka zorunludur? C=Değerler ve değer dünyası.çünkü bilimsellik şahsileştirilemez,bütün duygu dünyasından uzak kalması gerekir.
3-‘Bilimsel dünya görüşü’ doğru bir söz müdür?
 C=hayır değildir,çünkü ‘dünya görüşü’,şahsi ve hissi olduğu için bilimsellik terimine ters düşer.
4-Din-bilim arasındaki gerginliğin sebebini açıklar mısınız?
C=bu gerginlik top-yekün bütün dinleregöre olamaz.zira,ayrı ayrı dinleri tek başına dinleri ele almamız gerekir.örneğin Hristiyanlığın teslis inancında hz.isa’nın Allah’ın oğlu olduğuna inanmak,Hristiyanlarca inanılması zorunlu bir şeydir.bu görüş sadece Hristiyanlığı bağlar,islamiyyette bir din olmasına rağmen,bu görüşü reddeder.bu yüzden dinleri din olmaları sebebiyle topyekün değilde,kendi görüşlerine nazaran ayrı ayrı ele almamız gerekir. 5-Hz.İsa’nın Allah’ın oğlu olduğu görüşüne Hristiyanlıkta ne denir?
C-Uluhuyyet inancı denir.(Hz.İsa’nın ilahlaştırılması)
 6-İnançları,hiç tetkik,tahlil etmeden,inanılması zorunluymuş gibi doğrudan inanmaya ne ad verilir?
C-imancı anlayış=Fideist görüş.
7-Pozitivizm nedir?
 C-bilginin ve bilimselliğin tek ve en doğru bilgi kaynağı olduğunu savunan görüştür.
8-Pozitivist görüşün ortaya çıkp gelişmesindeki ana sebep nedir?
C-Hristiyanlığın bir mucize dini oluşudur.yani,hz.isa’nın doğumu,çarmıha gerilişi,tanrı katına yükselmesi hep mucizelerle dolu,mistik bir tarzdır.ve bu durumların hepsi Hristiyanlıkta inanılması zorunlu fideist bir yapıdır.işte bu imancı,mistik yapıya karşı görüş olarak pozitivizm doğmuştur.
9-Bilimleri kaç gurupta inceleye biliriz?
 C-3 gurupta inceleyebiliriz. 1-madde 2-biyolojik bilimler 3-beşeri bilimler.
10-Beşeri bilim adamlarından hangileri daha çok Allah inancına sahiptir?
 C-Fizikçiler ve astronomi bilimciler..çünkü onlar ALLAHIN koyduğu nizam ve intizamı daha iyi görüyorlar.
11-Evrimci Darwin bile kitabının sonunda egnostist bir görüşten söz ederek,ALLAHIN varlığını kabül etmiştir….egnostizm:bilinmezcilik.varlığı var mı yok mu şüpheli olan..ancak varolduğu ağır basan.
 12-Darwinin bu görüşleri ilk başta meteryalistler tarafından sıkça kullanılsa da,daha sonraları aslında darwinin söylediklerinin de ALLAHın varlığını kabüleder nitelikte olduğu anlaşılmış ve ALLAH inancı olanlar,darwinin bu mantığından yola çıkarak bu görüşleri leh’te kullanmaya başlamışlardır..
13-Gerginliğin giderilmesinde din adamlarının ortaya koydukları tutum değişikliklerinin çok önemli olanlarını şu şekilde, sıralayabiliriz: İlk olarak, din adamları, hücum edilmeye müsait konuları ciddi olarak gözden geçirdiler. Kutsal metinleri ilmî ve tarihî-açıdan derin tahlillere tabî tutarak onları yeniden yorumlamaya çalıştılar. Bu çalışmalar, bazen ılımlı, bazen da oldukça aşırı olan birçok görüşlerin ortaya atılmasına sebep oldu. Çarpıcı sonuçlardan biri de şuydu: Hıristiyanlığın kutsal metinlerine insan eli karışmış olup onların tamamının vahiy eseri olduğu söylenemez. (Müslümanların Kur’an'a dayanarak bu iddiayı ta başından beri öne sür- düklerini burada hatırlatmak isteriz.) Dolayısıyla, o metinlerde yer alan ve bilimin hücumuna hedef olan görüşlerin çoğu, İncillerin kaleme alındığı dönemlerdeki ilmî olmayan düşünceleri yansıtmaktadır. Hıristiyan kelâmı bazı, protestan ilâhiyatçılarınelindeöyle bir noktaya ulaştı ki,müesseseleşmiş Hıristiyanlık görüşü, yerini"dünyevileşmiş hıristiyanlık"a hatta müteal Allah fikrinin arka planda kaldığı bir din anlayışına bıraktı.
14-Dünyanın anlaşılırlığını "mûcize" veya "ezelî sır" olarak vasıflandıran bilim adamı aşağıdakilerden hangisidir?
C-Einstein.
15-Hz.İsa’yı ve özünde Hristiyanlığı sadece mucizeye dayanıp,akli çıkarımlarda bulunmadığı için eleştiren bilim adamı kimdir?
 C-Richard Robinson.
                                         YUSUF TABAN.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder