19 Mart 2015 Perşembe

DİNLER TARİHİ 14.ÜNİTE SORU VE CEVAPLAR

                                               DİNLER TARİHİ 14.ÜNİTE SORU VE CEVAPLAR
1-Hıristiyan Tanrı-insan ilişkisinin ve öğretisinin temelinde hangi özellik vardır?
1-Yaratılışa bağlanan insanın temel özelliği, onun Tanrı’nın suretinde, benzeyişinde yaratılmış olmasıdır. Hıristiyan Tanrı-insan ilişkisinin ve öğretisinin temelinde bu özellik yer almaktadır.
2- Hıristiyanlığa göre tanri insanı niçin yaratmıştır?
2-Hıristiyan düşüncesinde, bu soruya “sevgisinden dolayı” yaratmıştır cevabı hakimdir. Başlangıç, Tanrı’nın isteğiyle, sevgisiyle olmuştur. İnsan, varlığını Yüce Tanrı’ya borçludur.
3-hıristiyanlığa göre kötülüğün kaynağı nedir?
3-Kötülüğün kaynağı ise kötü olandır, yani şeytandır.
4-hırstiyanlıkta hz adem in yasaklı meyveyi yemesi olayı nasıl anlatılır?
 4-           Adem, Tanrı tarafından topraktan yaratılıp burnuna yaşam soluğu üflenerek Aden’e yerleştirilir. Tanrı Adem’e yardımcı olsun, yalnızlığını gidersin diye onun kaburga kemiklerinden birisiyle, kemiğinden ve etinden Havva’yı yaratmıştır
                Aden’de türlü türlü meyve veren ağaçlar vardır. Ortasında ise “hayat ağacı” vardır. Ortasında bir de Tanrı’nın, ona yediğinde öleceği, dolayısıyla meyvesini yasakladığı “iyiyi kötüyü bilme ağacı” vardır. Diğer ağaçların meyvelerini yiyebilir, ancak bu ağacın meyvesini yemek yasaktır. Yerse ölür
            Kadın, yılana yasak ağacı tanımlarken Tanrı’nın “Bahçenin ortasındaki ağacın meyvesini yemeyin, ona dokunmayın; yoksa ölürsünüz.” dediğini belirtir. Yılan ise yerseniz “iyiyle kötüyü bilerek Tanrı gibi olacaksınız.” der.

Adem ve Havva çıplaktır ve utancı bilmezler.(Yar.2:25) Yani insan olma bilincine, iyi ve kötü bilincine, günahlılığa sahip değillerdir. Adem, Havva aracılığıyla yılan tarafından, kandırılarak yasak meyveyi yemiş, günaha düşürülmüş(Yar.3:7) ve böylece bilinci açılmıştır. Artık çıplak olduklarını görürler. Tanrı’nın emrine uymamışlardır, artık günahlıdırlar. Bilgelik kazanmışlardır, iyi ile kötüyü bilebilirler, artık sorumluluk kazanmışlardır
5- Hıristiyan düşüncesinde ‘hayat ağacı’ kimdir?
5-İsa Mesih’in kendisidir
 6-hıristiyanlıkta şeytan nasıl bir varlıktır?
6- şeytanın kötülüğün kaynağı olduğu, melek iken düştüğü ve sonra insanı düşürdüğüne inanılmaktadır. Aynı düşüş sürecini önce kötü olanın yaşadığı, böylece ölümsüz iken ölümlü olduğu, Tanrı’dan uzaklaştığı, ardından insanın ona (kötülüğün efendisine) uyarak düştüğüne inanılmaktadır. Yeni Ahit metinlerinden hareketle yılanın şeytanı temsil ettiği düşünülmektedir.
7-asli günah’ nedir?
7-Adem’in günahından dolayı bütün insan soyu günaha batmıştır. Bu ‘asli günah’ diye isimlendirilmektedir.
 8-“İlk günah”ta Tanrının rolü nedir?
8-‘Hıristiyanlık düşüncesinde yaratılış ve insanın ilk günahı işlemesi plan dahilindedir. İlk günahla birlikte kurtuluş süreci başlamaktadır. Dolayısıyla Tanrı, insanı ve evreni insanın ilk günahı işleyeceği şekilde kurgulamıştır. Tanrı’nın bilgisi dahilinde insan ilk günahı işlemiş ve göksel alemden düşmüştür. Dolayısıyla böyle bir kurguda insanın ve onu çevreleyen alemin de buna göre kurgulanmasını kabul söz konusudur
 9-“Tanrı’nın Kurtuluş Planı” süreci nasıldır?
9-Bu plan, aşamalar şeklinde dilimlenen zamanlarla da ifade edilebilir. Buna göre insanın dünyadaki yaşamının başlamasından ‘kurtarıcı’nın doğumuna kadarki dönem. İkincisi, İsa Mesih’in kurtuluş reçetesini, öğretisini ortaya koyarken insanlık için kendisini gönüllü olarak feda edip çarmıhta asli günahı sırtlandığı, “göksel krallığı” kurduğu ve insanlığı yaratılıştaki haline getirdiği süreçtir.
10-kurtuluş reçetesiyle ne kastedilmektedir?
10 -Biricik Oğul İsa Mesih, kurtuluş reçetesiyle insana kurtuluş imkanını vermiştir. Bunun için Kilise’yi kurmuştur. İnsana tanrıyla birlikteliği, kutsiyeti ve ölümsüzlüğü kazandıracak olan artık Kilise’dir, Mesih’e imandır. Göksel krallığın kurulmasıyla insana düşen bu krallığa girme çabasıdır, ‘Tanrı’nın Kutsal Kilisesi’ne dahil olmadır..
11- Hıristiyan kurtuluş doktrininin özüdür nedir?
11- Hıristiyan düşüncesinde yer, aciz olan insanın mekanını, gök ise ruhsal ve kutsal Tanrı’nın krallığını, ruhsal mekanı temsil eder. İnsan, hem topraktan yaratıldığı için yerseldir, hem de Tanrı, ruhundan üfleyerek can verdiği için gökseldir. İnsan göksel özelliklerini bozmuştur. Bu özellikleri tekrar elde etmek için bu geçici hayatta mücadele etmesi gerekmektedir. Mücadeleyi kazandığında “sonsuz yaşam”ı elde edecektir. Sonsuz yaşam İsa Mesih’tir; İsa Mesih’te yaşamak ve onda dirilmektir. Bu, Hıristiyan kurtuluş doktrininin özüdür. Her şey Tanrı’nın bilgisi ve isteği dâhilindedir.
 12-Hıristiyanlığa göre kurtarıcı kimdir?
12- Kurtarıcı ise Aziz Bakire Meryem’den ve Ruh’tan doğan, Davutoğlu, Tanrı’nın Biricik Oğlu Rab İsa Mesih’tir.
 13-isa Mesih in tanrısal görevi nedir?
13- İsa Mesih’in tanrısal görevi, insanları asli günah suçundan kurtarmak, insanlık için bir örnek oluşturmak ve kurtuluşun devamı için Kilise’sini kurmaktı.             
14-Hıristiyanlıkta tanrı anlayışı nasıldır?
14- Hıristiyanlıkta Tanrı (Baba, Oğul, Kutsal Ruh) tektir. Tek öze, tek iradeye ve tek yetkiye sahiptir. Kendisini üç şahıs olarak vahyetmiştir. Bu şahıslar birbirlerinden tanrısal görevleriyle ayrılır. Oğul, Tanrı’nın yeryüzünde bedenlendiği ve zikri geçen görevi ifa ettiği tezahürüdür. O, Tanrı’nın düşüncesi ve ‘söz’üdür. Tanrı’nın Ruhu ise öze tabi ve serbest olan üçüncü şahıstır. Kutsal Ruh, hem Baba’nın hem de Oğul’un ruhudur. Ruh’un görevi, tanrılığı icra etmektir. Tanrı’nın yaratmasını, lütfunu, inayetini her şeyini icra edendir. Baba’ya gelince; Kutsal Kitap’ta Tanrı diye ifade edilen ile Baba diye ifade edilen aynıdır. Bu yüzden Baba öz olarak kabul edilir
 15-hıristiyanlığa göre kurtuluş nasıl gerçekleşir?
 15- Yaşayan insanların kurtuluşu için İsa Mesih bir kurtuluş örneğini, öğretisini ortaya koymuş ve Kilise’sini kurmuştur. Artık kurtuluş Kilise’de, İsa Mesih’e iman edip onun cemaatinin bir üyesi olmakta mümkündür
 16-hıristiyanlıkta ilk adım nedir?
 16- İman edip vaftiz olmak ilk ve temel adımdır
 17- sakramentlerin Hıristiyan inancında ki önemi nedir?
17- Bir insanın hayatının tamamını kapsayıcı nitelikte olan sakramentler insana kurtuluş sunmaktadır. İlk olarak iman edip tövbe eden insan vaftizle Kilise’nin kapısından içeri girmekte ölümsüz ve gerçek hayatı yaşamaya başlamaktadır. Mühürleme ile Kutsal Ruh’un gücünü alan insan tövbe sakramenti ile günahlarından temizlenmekte ve evharistiya-komünyon ile İsa Mesih’in bedeninde yaşam gıdasını alarak doruk noktasına çıkmaktadır. Evlilik ile Kilise’nin bütünlüğü perçinlenmekte, yaratılıştaki bütünlüğe dönülmektedir. Ruhban takdisi sakramenti ile Kilise’nin yürütme organı bütünlüğe dahil olarak kutsal yaşamın idaresini sağlamaktadır. Hasta yağı ile iman eden ruhların ruhsal ve fiziksel rahatsızlıkları giderilerek gerçek hayata imanlı gidişin yolu açılmaktadır.
18-hıristiyanlık inancına göre kıyamet ve ahiret hayatı nasıldır?
18-Kıyamet, insanlığın sonu, yani gerçek başlangıcı ile ilişkilidir. İsa Mesih’in ikinci gelişi ile yeni yer ve gök kurulacaktır. Sonrasında ise -yargı gününde- İsa Mesih bütün insanlığı yargılayacaktır.
Yargı gününde bütün insanlar ve melekler yargılanacaktır. O günün yargıcı İsa Mesih’tir ve herkes onun huzuruna çıkacaktır. İman eden ruhların geçişi kolay olacak. Yargı onlar için sadece sonsuz yaşamdaki makamlarının derecesini belirleyecektir. İman etmeyenlerin yargısı ise zor olacak ve cehennemdeki cezalarının yerini belirleyecektir. Cehennemde cezalarını çekenler için de sonsuz yaşam vardır. Cennete girene dek arafta (Ermeni Kilisesi arafı kabul etmez) duracaklardır. Cezalarını çekecek ve sonrasında göklerin krallığına dahil olacaklardır.
19- Hıristiyanlıkta iman esasları nelerdir?
19- yaratılış, asli günah, kurtuluş, kurtarıcı Tanrı Oğlu İsa Mesih, Kilise, Sakramentler ve kıyamet yargı ve sonsuz yaşam (Tanrı’nın Krallığı)
 20- hıritiyanlıkta Meryem nasıl tanımlanır?
20- Meryem ‘Tanrı annesi’ (Theotokos) veya tanrı doğuran şeklinde tanımlanmıştır. Meryem ‘Tanrı annesi’ (Theotokos) veya tanrı doğuran şeklinde tanımlanmıştır. Hıristiyanlıkta Meryem tanrı olarak kabul edilmez, ancak günahsızlığına inanılır. Meryem ve heykellerine dönük dua ve ibadetler onun şefaatçi olması dileğiyle yapılır.
21- Kutsal Kitap’ta açık şekilde ayin olan tek uygulama hangisidir?
21- vaftizdir
22- İsa tarafından ilk defa uygulandığı açık olan ayin hangisidir?
 22- Son akşam yemeği ise İsa tarafından ilk defa uygulandığı açık olan bir ayin başlangıç noktasıdır
 23- Yedi sakrament hangileridir?
 23- Vaftiz, Güçlendirme, Evharistiya, Tövbe, Evlilik, Ruhbanlık ve Hasta Yağı.
24- Vaftizin temel şartları nelerdir?
24- su, din adamı, aday ve kutsal sözleri ihtiva eden formüldür. Bunlar vaftizin varlığını sağlar.
25-vaftiz nasıl yapılır?
25- Vaftiz ömürde bir defadır ve Hıristiyanlığa giriş ve kabul ayinidir. Vaftiz adayın üç defa suya dalması esnasında din adamının formülü söylemesiyle/okumasıyla gerçekleşmiş olur. Ancak törene dönüştüğünde bunları içinde barındıran uzun ayinlerden, dua, ilahi, inanç ilkeleri, tövbe, güçlendirme ayini, komünyon verme ayini gibi geniş ritüeller yapılır
 26-vaftizin kazandırdıkları nelerdir?
 26- Vaftizin kazandırdıkları asli günahtan kurtularak kaybettiği kutsallığı, tanrıyla barışıklığı elde etmedir. Bütün günahlardan arındırır. Vaftiz diğer sakramentleri alma ve ayinleri katılma gibi haklar kazandırır. Vaftiz yetişkinlere kendi rızalarıyla, bebekleri ebeveynleri rızasıyla yapılır. Eskiden Eskiden vaftizin Paskalya döneminde yapılması tercih edilirdi. Şimdilerde yılın yapılması uygun vakitlerinde icra edilebilir.
27-vaftizin anlamı nedir?
27- Vaftizin anlamı günahlardan arınıp Tanrı’nın kutsamasını elde etme, böylece Kilise’ye, İsa Mesih’in bedenine, cemaate dahil olmadır. İsa’nın Göksel Kilisesi’ne katılma hakkını elde etmedir.

28- Güçlendirme (Konfirmasyon, Mühürleme) nasıl yapılır?
28- Kutsal Ruh vaftizi olan bu sakramentte su yerini ‘kutsanmış yağ’ (miron= murun) almaktadır. Çünkü yağ Kutsal Ruh’u simgeler. Din adamının mironu alın başta olmak üzere vücudun bir çok (bazılarında on iki) uzvuna haç işareti biçiminde kutsama sözlerini ihtiva eden formülü söylerken sürmesiyle gerçekleşir.

29- Güçlendirme sakramentinin anlamı nedir?
29- Güçlendirme sakramentinin anlamı vaftizle kiliseye girmiş olan kimsenin Kutsal Ruh’u almasıdır. Böylece, İsa Mesih bedeninde ruhunun canlanmasıdır, icraya başlamasıdır, bedenin güç ve enerjiye kavuşmasıdır. Aynı zamanda kişiyi vaftiz olarak ve mühürlemeyle vaftizini tamamlayarak Hıristiyan olarak mühür vurma, ilan etme anlamına da gelmektedir. Mühürleme sakramentini alan kimse komünyonu almayı hak etmiş olur.
30- Evharistiya (Rab’bin Sofrası) nedir?
30- Evharistiya İsa’nın havarilerle yediği son akşam yemeği hatırasına uygulanan bir toplum/birlik ayinidir. En eski ve temel amacı birlik olmak ve şükretmektir. Evharistiya’nın kelime anlamı da şükretmektir

31—Evharistiya ne zaman yapılır?
31-Bireyin istediği zaman katılabileceği bir ayin olup ne kadar katılım gerçekleşirse iyi olacağı şeklinde genel bir değerlendirme vardır. Yılda en azından bir defa katılım yeterlidir

32-Evharistiya ayini kaç bölümden oluşur?
32-Evharistiya ayini temelde iki bölümden birincisi sunu/kurban ayinidir ikincisi ise komünyondur.

33-Evharistiya nasıl yapılır?
33-       Kutsal kurban bölümünde din adamı kutsanmış kase (şarap) ve ekmeği kilise altarında kutsal mezbahta kutsal formülü söyleyerek sunarak gerçekleştirir.

 Komünyon kısmı ise şükran sunusunun, yani ekmek ve şarabın (İsa Mesih’in teni ve kanının) cemaat üyelerine dağıtılmasıdır. Komünyonun anlamı ise İsa Mesih’i alarak herkes İsa Mesih’te bir ve bütün olmuştur.

34-Tövbe (İtiraf ve Bağışlama) nasıl gerçekleşir?
34-Tövbe sakramentinde, din adamı kutsal sözleri/formülü söylerken elini itiraf edenin başının üzerine koyar veya itiraf edenlerin üzerine uzatır böylece bağışlama ritüeli gerçekleşmiş olur. Yerde bağlanan gökte de bağlanmış, yerde çözülen gökte de çözülmüş olur.

35- evlilik nasıl bir ayindir?
35-Evlilik, yaratılışta Adem ile Havva’nın göksel evlilikleri hatırasına ve İsa’nın İncil’de düğünü kutsamasına matuf olan sakramental bir ayindir. Evlilik bir defalığına bir kişiyle yapılır. Ancak eşlerin ölümü durumunda tekrarlanabilir. Ermeni Kilisesi, üçüncü evliliğe iyi bakmaz, dördüncüye izin vermez. Boşanmaya ve tekrar evlenmeye de izin vermez. Bu ikincisinde şartlara göre hükmü yumuşatma söz konusudur.

36- evlilik nasıl gerçekleşir?
36-Evlilik ayini çoğunlukla kiliselerde uygulanır. Evlenecek çift kilisede ayin yapılan alanın girişinde din adamının önünde iki şahitle birlikte durur. Evlilik tacı ve yüzükler de orada bulunur. Din adamı, çiftlerden ömür boyu bağı koparmayacaklarına dair söz alır. Birbirlerine önce teker teker, sonra ikisi birlikte söz verirler. Din adamı bu arada kutsama sözlerini ifade eden formülü de söyler. Böylece Tanrı’nın, şahitlerin ve kilisenin huzurunda evlenmiş olurlar.

37-Evliliğin başta gelen amacı nedir?
37-Evliliğin amaçlarından başta gelenlerden birisi ise insan soyunun devam etmesidir.

38- Ruhban Takdisi kime yapılır?
38-Ruhban takdisi ayinleri hiyerarşideki üç rütbe için geçerlidir. Bu üç rütbe üç temel hiyerarşi olup elçiseldir. Bunlar, diyakos, papaz ve piskopos rütbeleridir.

 39-Ruhban taktisi ile  üç rütbeyi(diyakos, papaz ve piskopos) alan aday hangi kazanımları elde eder?
39-kutsallaştırma/kutsama yetkisi


40-Hasta Yağı kime yapılır?
40-Hasta yağı ritüeli hastalara ve ölümü yakın olduğu düşünülenler uygulanan bir ritüeldir.

41-hasta yağı nasıl yapılır?
41-Hasta din adamı tarafından okunarak kutsanmış yağ ile meshetme biçiminde icra edilir. Şifa ve günahların affı için uygulanır. Bu uygulama toplu halde veya özel olarak yapılabilir.

42- ilk Hıristiyanlar ibadetlerini nerelerde yaparlardı?
42-İlk Hıristiyanların Yahudi geleneğini sürdürerek havralara gittikleri anlaşılmaktadır. Ancak hemen Havariler çağında evlerde toplanarak icra edilen uygulamalar görülmektedir.

43-bilinen en eski kilise hangsidir?
43-Bilinen en eski kilisenin Suriye’de Dura Europos’da bulunmuştur. III. Yüzyılın ilk yarısına ait olduğu tahmin edilmektedir.

44-Kilisede en kutsal yer neresidir?
44-Kilisede en kutsal yer ekmek şarap sunulan mezbah, altar/kurban masasıdır.

45-Hıristiyanlıkta tapınma esnasında kilisede neler yapılır?
45-Tanrı’ya yönelme söz konusudur. Tapınmanın biçimini daha çok, dualar oluşturur. Dualar ise, söz söyleme, Kutsal Metinlerden parçalar veya kalıplaşmış/formülüze edilmiş sözler ve ilahiler biçiminde okumalardan oluşmaktadır. Ayinler esnasında bunların hepsi yapılırken aynı zamanda bütün okumaların ritmik/sanatsal/müzikal biçimde notalı okunmaları da söz konusudur.

46-Yeni Antlaşma metinlerinden hareketle ibadet saatleri hangileridir?
46-üç vakit olduğu tahmin edilmektedir. Buna göre, sabah gündoğumundan sonra (güneş vakti=terce), öğle vakti (sext) ve ikindi vakti (none=öğleden sonra) şeklindedir

47-Günlük dualar veya bütün ayinler ve uygulamalarda, hayatın hemen her yerinde bulunan dua nitelikli uygulamalardan olan haç çıkarma nasıl yapılır?
47-Haç çıkarma Ermenilerde ve Süryanilerde (Katoliklerde de benzerdir) sağ elin üç parmağı birleşik biçimde önce alna, ardından sırasıyla göğse, sol omza ve sağ omza götürülmesi, ardından kalbin üstüne konması şeklinde yapılır. Bu esnada “Baba, Oğul ve Kutsal Ruh adıyla. Amin” sözleri söylenir. İşaretin sırası kiliselere göre değişebilir.

48-Hıristiyanlıktaki en yaygın dua hangisidir?
48-“Göklerdeki Babamız” duasıdır. Evharistiya, Evlilik gibi ayinlerde ve birçok yerde okunur
.
49- Haftalık Pazar Ayininde hangi ayin yapılır_?
49- Hıristiyanlıkta haftalık ibadet Pazar günlerinde toplu olarak icra edilen Evharistiya ayinidir. Sabah ayinidir. Modern dönemde daha geç vakitlere çekilmeye doğru gitmiştir.
50-Pazar günleri niçin ayin ypılır?
50- Uzun ritüelleri içeren Pazar ayini İsa Mesih’in çarmıhta ölümü sonrasında Pazar günü dirilmesi hatırasına yapılan bir ayindir

51- Pazar ayinlerine nasıl bir hazırlık yapılır?
51- Pazar ayinlerine ayrı bir önem verilmektedir. Bunun için önceki günlerden hazırlıklar yapılır. Hazırlıklar genelde banyo yapma ve temizlenme olup tövbe nitelikli uygulamalar şeklindedir. Amaç İsa Mesih’in teni ve kanını almaya layık olmaktır.

52- Yıllık İbadetler hangileridir?
52- Rabbani günler (yortular/bayramlar, Pazarlar gibi ), azizlere vakfedilmiş günler ve oruç günleridir.

53- Yortulardan ikisi hangisidir?
53- Yortulardan ikisi kiliseler arasında genel kabul olanları Noel ve Paskalya’dır.

54-noel ne demektir?
54- İsa’nın doğum günü kutlamasıdır. Eski İngilizce ‘Mesih’in ayini’ anlamına gelen ‘Christes maesse’ kelimesinden Christmas şekline dönüşmüş haliyle isimlendirilmektr, Noel kutlamaları kilisede Evharistiya ayiniyle icra edilir.

55-noel i kiliseler hangi tarşhlerde kutlamaktadırlar?
55- Ortodoks, Katolik ve Protestan kiliseler 25 Aralıkta kutlamaktadırlar. Ermeni Kilisesi ise 6 Ocakta kutlar. Ermeniler Epifani’yi, yani İsa’nın tanrı olarak yeryüzünde görünüşü anısına kutlanan yortuyu da bu günde kutlar.

56- Paskalya niçin kutlanmaktadır?
56- Yahudi geleneğindeki Pesah (Fısıh)’ın dönüşmesi ile oluşmuş ve İsa Mesih’in çarmıhta ölümü ve dirilişi hatırasına düzenlenen bir yortudur.

57-pascalya öncesi neler yapılır?
57- elli günlük (yedi hafta kadar) Büyük Oruç vardır. Büyük Oruç öncesindeki gün Kül
Çarşambası diye isimlendirilir. Kül, acı ve tövbe işareti olarak kullanılırdı. Bu nedenle acılı tövbe günlerinin başlaması nedeniyle yapılan Evharistiya ayini yanında küllerin takdis edilmesi ve inananların üzerine serpilmesi şeklinde uygulanan bir ayindir. Paskalya sonrasında da 40 gün sonra Mesih’in göğe yükselişi anısına kutlama yapılır.
58- Pentekost nedir?
58- Paskalyadan elli gün sonra Havarilerin üzerine Kutsal Ruh’un ateşten dillere benzer şekilde inmesi hatırasına uygulanan bir yortudur.
59- Oruç niçin ve ne zaman tutulur?
59- Noel ve Paskalya öncesi oruçları dışında Çarşamba ve Cuma oruçları vardır. Bu günlerin acı olması hatırasınadır. Çarşamba, İsa Mesih’in Yahudilerce ele verilmesi Cuma ise çarmıha gerilmesinin acı hatırasına tutulmaktadır

. DEĞERLENDİRME SORULARI
1. Hıristiyan ayinlerinden dine giriş ayini hangisidir?
a. Paskalya.
b. Sünnet
c. Evharistiya
d. Noel
e. Vaftiz


2. Hıristiyanlıkta bir insanın kurtuluşu neyle mümkündür?
A. İyi ve kötü amellerinin tartılması sonucunda kurtularak Cennet’e (Göksel Krallığa) girer.
B. Sakramentler vasıtasıyla Tanrı’nın yeryüzündeki kilisesine girmekle mümkündür.
C. Tanrı’ya (Baba, Oğul, Kutsal Ruh) iman etmek yeterlidir.
D. Amelleri iyi olan bir insan olmak yeterlidir.
E. Tanrı’nın kurtarıcı bilgiyi insana bahşetmesiyle mümkündür.

3. Aşağıdakilerden hangisi Hıristiyan Tanrısıyla ilgili yanlış bilgidir?
a. Tanrı tektir.
b. Tanrı, Baba-Oğul ve Kutsal Ruh’tur
c. Kutsal Ruh hem Baba’nın hem de Oğul’un ruhudur.
d. İsa sadece tanrıdır.
e. Tanrı yaratıcı ve her şeye gücü yetendir.
4. İsa’nın ölümü ve dirilişi anısına yapılan kutlamanın adı nedir?
a. Paskalya
b. Evharistiya
c. Pentekost
d. Noel
e. Christmas
5. Tövbe sakramentinde verilen günahın affı için kefaret anlamlı en şiddetli ceza nedir?
a. Evharistiyaya katılmama cezası
b. Dinden çıkarma
c. Üç gün oruç tutma
d. Endülüjans
e. Afaroz

Cevap Anahtarı: 1. E 2. B 3. D 4. A 5. E


Hzrlyn: ilhan HASAR

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder