HAYAT YOLCULUĞUNDA
YÖNLENDİRMENİN ETKİSİ
Çoğu kez hayatımızın yolculuğunda yönlendirmeye gerekli
önemi vermiyoruz birçok kişi kendilerine topluma bir yük olarak tanıtırlar çoğu
kez.doğru yola yönlendirildikten sonra hayatlarında öğretici ve proje kurucusu
durumuna gelirler.yönlendirme başarılı bir operasyondur.yönlendirme geniş ve
genel bir yönlendirme karekterize eder.kişiyi doğru yola yönlendirmek için
cesaretlendirmeyi ve yardım etmeyi hedefler böylelikle kendi nefsini tanır
gücünü anlar imkanlarını bilir.bununlada bunlardan en iyi ve en güzel şekilde
faydalanmasını bilir.sıfırdan başlar.ömrünün sonuna kadarda sürdürür.bu
yönlendirme nin en önemli kısmı çocukluk döneminde yapılan yönlendirmedir.zira
araştırmalar ispat etmişki insanın şahsiyetinin oluşmasında etkili unsurların
yüzde 70 i yedi yaşında tamamlanıyor.toplumumuz çoğu kez ömrün bu
merhalesindeki prensip ve kuralların değerini bilemiyor.çok az kişi küçüklere
şahsiyetlerinin oluşması ve gelişmesi için onları yönlendirip,ilgileniyor.hatta
bir kısmı yönlendirmeye hiç önem
vermeksizin sadece yemek ve giyinmek
gibi maddi yönüne bakar ve gerekli önemi vermezler.şunuda unutuyorlarki
çocuk kendisiyle nasıl muamele edildiyse oda diğerleriyle aynı muameleyi
yapacak ve çocuk günlük olarak duyduğu ve gördüğü her şeyi onun şahsiyetinde ve
gidişhatında büyük etkendir ve şahsiyetinin oluşmasında temel ilkelerden
sayılır.Ama ergenlik dönemi ise biz onun hakkını hiç vermedik ve şuda görünen bir
gerçekki gençlik toplum tarafından gerekli önlemi alamamaktadır.insan tabiatı
gereği etrafındakiler tarafında önemsendiğini gördükçe mutluluk ve iftihar
duyar bizden çok az kişi bunu yapmaktadır.toplum büyük çoğunluğu çocuklarına
önem verdiğini hissettirmiyor hatta bazıları onları küçük görüyor.örneğin
bazıları çocuklarını çağırdığı zaman isimlerini küçültür.yada alayvari lakaplar
takar ki buda şahsiyetlerinin oluşmasında olumsuz iz bırakır.ve yine ergenlik
çağındaki gençte büyük bir enerji var.onu nereye boşaltacağını bilmiyor.bundan
dolayı bu enerjiyi faydalı işlerde harcamazsa dışarıda ona önem verilirse oda
dışarıdakilere meyil eder.velevki kötü arkadaşlarla kötü bir yol olsun.bundan
dolayı bu merhalede yönlendirmeye çok büyük önem düşer.geleceğin sütunları ve
adamları olacak gençlerin şahsiyetinin oluşmasında.gençlerle ilgili değişik
değişik metotlarla olmalıdır.toplumumuz emir ve yasak diline adet edinmiş.yap
yada yapma.tartışmaya yada inandırmaya hiç önem vermiyoruz.birçok anne babanın
çocukların rızası olmaksızın yönlendirmeleride üzücü bir durumdur.çünkü bu anne
babalar çocukları ile kültür ve yaş farkı olmasına rağmen onların lehine bir
adım atmaz çocuklarını eğitip yönlendirmeden bir kenara atarlar.çocuklar
bozuluncada çocukları kınarlar ve bir çok baba çocuklarıyla ilgilenmedikleri
için hep uzak kalır.zira biz çok iyi kınamayı biliriz fakat yönlendirme
prensiplerini bilmeyiz.insan olgunlaşıp büyüyüncede şüphesiz onun çocukluğu ve
gençliği şahsiyetinde büyük bir parça şekil oluşturacak.bazıları bu merhalede
yönlendirmeye gerek yok derler.bu açık bir hatadır.çünkü bu büyüdüğünde kendisi
öyle bir lider olmalıdır ki kendisinde ilim ve idrak ile birlikte bir gemiyi
yönlendirecek.buda ancak eğitim ile egzersizlerle tartışmalar ile okuma
gayretleriyle olurki böylelikle kişilik gelişsin ve örnek bir kişilik
olsun.yönlendirmenin önemli bir iş olduğu apaçık bir durumdur.bunla fert ve
toplum ileriye doğru ilerler.telakki eder.fakat bu yönlendirmede Allah ın
rızasına uygun olması lazım.ilk yönlendiricimiz Resulümüzdür(S.A.V).bize
emrettiğini alır sakındırdığındanda uzak dururuz ve gerçekten olumlu
yönlendirme yaşamda olumlu ve ana bir etkendir diyebiliriz.birçok insan
ömürlerinin son demlerinde ancak yanlış bir yolda olduklarını
anlayabiliyorlar.eğer birçok insanın yönlendirmesi erken zamanda olursa şuan
içinde bulundukları durumdan çok daha iyi olacaklardı…
sümeyye leyla
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder